Allmänna villkor

Allmänna villkor

www.direktservice.se bedrivs av Sunda AB, org. nr 556761-4069. Benämningar “Direktservice”, ”Sunda”, “vi”, “vår” och “oss” avser Sunda AB. För att registrera ett konto eller köpa produkter via vår webbplats måste du vara 18 år. Om du som kund är under 18 år måste målsmans godkännande finnas. Genom att göra ett köp på webbplatsen godkänner du våra allmänna villkor och intygar att de uppgifter du som kund lämnar är korrekta. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på webbplatsen.

 

Företagsinformation

 

Org.nr: 556761-4069
VAT nr: SE556761406901
Innehar F-skattesedel

Telefon: 013-10 40 60
E-post: info@sunda.se

Postadress
Sunda AB c/o Emanco Direktservice AB
Kryddstigen 9
802 52 Gävle

 

Priser & avgifter

Alla priser anges i Svenska kronor (SEK). Priser visas inklusive moms på webbplatsen. I alla priser ingår moms om 25%. Vid förändring av pris från leverantören, valutaförändringar eller ändrad moms förbehåller sig vi oss rätten att ändra dessa priser med omedelbar verkan. Vi  reserverar sig för eventuella felaktigheter och prisändringar.

För ordersummor under 795 SEK tillkommer en expeditionsavgift om 69 SEK.

 

Mängdrabatt

Mängdrabatt om 5% vid order över 2 500 SEK och 10% rabatt vid order över 5 000 SEK.

 

Betalning

Du som kund betalar din beställning via vår samarbetspartner Klarna AB (”Klarna”). Genom Klarna erbjuds följande alternativ: Delbetalning, fakturabetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Fakturan skickas ut via mail i samband med att din beställning skickas eller strax efter. 

 

Leverans

Normal leveranstid är inom 3-5 arbetsdagar (exkluderat helger och röda dagar) och levereras med DHL Freight. Trots ambition med att leverera inom angivna tider kan leverans i vissa fall ta längre tid vid högsäsong, röda dagar och hög orderbelastning. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi förbehåller sig rätten att meddela kunden om en vara inte kan levereras eller är försenad på grund av överbelastning på orderingång och förbehåller sig rätten att friskriva sig från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 

Kostnad för respektive fraktalternativ presenteras i kassan vid betalning.

DHL Ombud

Leverans sker till närmsta tillgängliga DHL serviceombud baserat på Kunds angivna postnummer. Max ett (1) kolli med en maxvikt på 20 kg. Kund får en sms-avisering till angivet mobilnummet vid beställning om vart och när Kund kan hämta ut sin försändelse. Upphämtning sker med ID-handling, vid bud behöver både budets och beställarens ID-handling uppvisas. 

DHL Freight Hemleverans

Leverans till angiven adress vid beställning, sker med DHL vardagar 7:00-17:00.  Observera att leverans sker oavsett om du som Kund är hemma eller ej. Vill vissa delar av Norrland samt Gotland kan det ske ett par dagar fördröjning samt leveranser till utan daglig utkörning kan få leverans till närmaste ombud. 

 

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal har du som kund rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 dagar efter att du mottagit varan meddelar oss att du vill använda ångerrätten. I första hand kontaktar du oss genom att ringa 026 824 23  eller skicka ett e-post till info@sunda.se

Följande villkor gäller vid ångerrätt:

  • Varan är hel och har en obruten originalförpackning som återlämnas i sin helhet och oskadd
  • Kvitto eller faktura finns och kan uppvisas
  • Vid utövande av ångerrätten står du som kund för returfrakten om inget annat anges

 

Reklamation/retur

Vid förutsättning att varan var felaktig vid leverans har Kund rätt till att reklamera en vara inom tre år enligt konsumentköplagen. Om kund tar emot en vara som det är fel på, exempelvis fel antal varor eller en skadad vara ska du som Kund snarast möjligast anmäla reklamationen via e-post info@sunda.se. Observera att anmälan om reklamationen måste ske inom skälig tid då du upptäckt felet och innehålla beskrivning av felet på varan.

Ersättning av ny vara sker kostnadsfritt till kund, förutsatt att varan fortfarande är i obruten originalförpackning. 

För att returnera en vara, läs mer under Returer.

Vid felexpedierad vara

Om varan är felexpedierad ska kunden kontakta oss omedelbart på info@sunda.se för mer exakt information om hur kund går tillväga med returen. Sunda AB för returfrakt vid felexpedierad vara.

 

Behandling av personuppgifter

Läs vår integritetspolicy här.

Tvister

Vi försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Vid tvister som ej lyckas lösas i samförstånd rekommenderar vi att du som konsument vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden på www.arn.se.

För mer information vilka rättigheter du som konsument har, vänligen besök Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se.